Schematy Pracy

Schematy Pracy

Zobacz nasze zbiory
Gotowe pomysły

Gotowe pomysły

Zobacz nasze zbiory

Scenariusze

Image

Scenariusze

Nowości na blogu

Kobiety w nauce

Kobiety w nauce

Scenariusz zajęć edukacyjnych

Cel ogólny zajęcia: Wsparcie całościowego rozwoju i pobudzenie zainteresowań naukowych dzieci bez względu na płeć.

Cele operacyjne: Doświadczenia w obszarach rozwojowych.

Fizyczny obszar rozwoju. Dziecko:

- wykonuje zadania motoryki małej i rozwija ruchy precyzyjne,

- wykonuje zadania ruchowe na podstawie instrukcji słownych,

- orientuje się w obszarze własnego ciała i przestrzeni,

- rozwija koordynację wzrokowo-ruchową i słuchowo-ruchową.

Emocjonalny obszar rozwoju. Dziecko:

- dostrzega dobre strony zawodu naukowca,

- kształtuje pozytywny stosunek i wyraża podziw do naukowców kobiet i mężczyzn oraz do tego, czym się zajmują,

- przekształca zdziwienie w potrzebę zrozumienia.

Społeczny obszar rozwoju. Dziecko:

- współdziała z innymi dziećmi,

- współpracuje w parze,

- podejmuje próby samodzielnego wykonania zadania,

- rozumie, że zawód naukowca można wykonywać niezależnie od płci.

Poznawczy obszar rozwoju. Dziecko:

- poznaje zawód naukowca oraz postaci kobiet i mężczyzn naukowców,

- doświadcza, obserwuje, eksperymentuje,

- uczy się dedukcji,

- rozwiązuje problemy,

- posługuje się narzędziami do doświadczeń,

- analizuje i wyciąga wnioski na podstawie eksperymentów,

- rozwija zainteresowania przyrodniczo - techniczne,

- uważnie słucha,

- uzasadnia swój wybór,

- poprawnie nazywa przedmioty i zjawiska,

- poznaje i rozumie nowe słowa, takie jak naukowiec, odkrywca, eksperyment.

 

Metody:

- pogadanka, dyskusja, prezentacja,

- praktyczne działanie,

- burza mózgów,

- zabawy ruchowe,

- zabawa naśladowcza,

- dopasowywanie,

- eksperymenty,

- ćwiczenia oddechowe,

- relaksacja.

 

Narzędzia, materiały:

- papierowa taśma klejąca,

- wiersz M. Litwinow, pt. „Naukowiec”,

- zdjęcia trzech kobiet i trzech mężczyzn naukowców,

- żółte, plastikowe jajka z Kinder-niespodzianki,

- ilustracje ich wynalazków lub tego, do czego przysłużyło się ich odkrycie,

- gumy do skakania,

- słoiki, woda, oliwa, barwniki spożywcze,

- talerze, mleko i płyn do mycia naczyń,

- kartki i kredki.

 

Grupa wiekowa: 6-latki

 

Przebieg zajęcia:

  1. Przywitanie z dziećmi – strefy naukowe.

Podziel przestrzeń w pomieszczeniu na kilka stref, na przykład przy pomocy papierowej taśmy klejącej. Każdy obszar oznacz przypisując mu jedną z dziedzin nauki, np. strefa przyrodnicza oznaczona jest drzewem, strefa chemiczna to paląca się świeczka, sfera fizyczna to czajnik, strefa literatury to książka, strefa matematyczna to liczydło, strefa astronomiczna to gwiazdy, itd. Wygrywaj melodię, w takt której dzieci poruszają się po pomieszczeniu w określony sposób. Kiedy muzyka cichnie w miejscu, w którym stoją zastygają w bezruchu w umówionej pozycji (biologiczna – staje jak drzewo, chemiczna – udaje świecę, fizyczna – udaje czajnik, sfera literatury – udaję, że czyta książkę, matematyczna – udaje, że liczy, astronomiczna – udaje, że patrzy w gwiazdy). Po zakończeniu zadania witają się ze sobą dzieci, które są w tej samej strefie. Kontynuuj wygrywanie melodii.

 

  1. Kim jest naukowiec?

Rozmowa z dziećmi o zawodzie naukowca. Kim jest naukowiec? Na czym polega jego praca? Czy ktoś zna jakiegoś sławnego naukowca? Co zawdzięczamy naukowcom?

 

  1. Wspólne wysłuchanie wiersza, pt. „Naukowiec”.

 

Bycie naukowcem to niezła zagwozdka,

Opowie Ci o tym Maria Curie-Skłodowska.

Szukanie odpowiedzi na trudne pytania,

Eksperymenty, odkrycia i różne badania...

ZYSKAJ PEŁNY DOSTĘP

Od momentu zakupienia abonamentu masz dostęp do 100% treści zamieszczonych w Kopalni! Każdy artykuł wyświetli się dla Ciebie od początku do końca, jak również odkryjesz wiele nowych, do tej pory niewidocznych materiałów!

Nie mam jeszcze konta

Nic prostrzego! Zyskaj pełen dostęp i ciesz się:
Pełnymi scenariuszami, prgramami, narzędziami, zabawami, metodykami 24 godziny na dobę!
Odkrywaniem cotygodniowych nowości!

Masz już konto?

Koniecznie się zaloguj i sprawdź, o ile więcej materiałów dla Ciebie przygotowaliśmy!

Nowości na blogu

Bajarnia
Centrum Terapii i Edukacji Bajarnia powstało w 2011 roku z inicjatywy doktor pedagogiki, Moniki Litwinow. Przez 12 lat 7 kynoterapeutek i 3 bajkoterapeutów prowadziło zajęcia edukacyjne i terapeutyczne w ponad 150 placówkach. Od 2017 roku firma dystrybuowała czasopismo metodyczne "Zajęcia z Psem" wydając 35 numerów. Od samego początku Bajarnia szkoli kynoterapeutów w całej Polsce i w formule online. Zebrane doświadczenie zaowocowało powstaniem nowej odsłony – Kopalni Bajarni.
Menu
Informacje
Nasze social media
Copyright © 2022 Bajarnia. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Bajarnia
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer adipiscing erat eget risus sollicitudin pellentesque et non erat. Maecenas nibh dolor, malesuada et bibendum a, sagittis accumsan ipsum. Pellentesque ultrices ultrices sapien, nec tincidunt nunc posuere ut.
Menu
Informacje
Nasze social media
Copyright © 2022 Bajarnia. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Publish modules to the "off-canvas" position.

© Copyright 2025 Kancelaria by Codeideas. Wszelkie prawa zastrzeżone.