Schematy Pracy

Schematy Pracy

Zobacz nasze zbiory
Gotowe pomysły

Gotowe pomysły

Zobacz nasze zbiory

Scenariusze

Image

Scenariusze

Nowości na blogu

3 maja – Święto Kosmosu – scenariusz

3 maja – Święto Kosmosu – scenariusz

Propozycja zajęć prowadzonych metodą storytellingu w przedszkolu

Temat: Kosmiczne podróżne małych astronautów

Cel ogólny zajęcia: Wsparcie całościowego rozwoju podczas wspólnego tworzenia opowieści w temacie związanym z układem słonecznym, ciałami niebieskimi, kosmosem i podróżami międzyplanetarnymi.

Cele operacyjne: Doświadczenia w obszarach rozwojowych:

Poznawczy obszar rozwoju. Dziecko:

- uczy się i zapamiętuje nazwy oraz kolejność planet w układzie słonecznym,

- uczy się, czym są ciała niebieskie, orbity, komety i inne,

- dowiaduje się czym jest i na czym polega zjawisko grawitacji,

- prawidłowo identyfikuje polecenie z ruchem,

- kreatywnie i samodzielnie wymyśla i prezentuje ruchy taneczne,

- rozwija twórcze myślenie,

- ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,

- uważnie słucha,

- odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,

- poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,

- uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,

- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,

- trenuje skupienie i koncentrację, rozwiązuje problemy,

- zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń,

- rozwija inteligencję ruchową,

- rozwija inteligencję przestrzenną,

- rozumie proporcje i odnosi je do wartości ciał niebieskich układu słonecznego,

- rozwija kreatywne i odkrywcze myślenie,

- uspokaja oddechy podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji.

Fizyczny obszar rozwoju. Dziecko:

- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,

- wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych,

- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,

- ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych i tanecznych,

- wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe,

- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,

- rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,

- wykonuje ćwiczenia z zakresu rozwijania integracji sensorycznej,

- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne z elementami jogi dla dzieci,

- wykonuje ćwiczenia ruchowe wymagające współpracy w duecie, grupie i zespole,

- wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,

- obserwuje i samodzielnie analizuje zmiany możliwości swojego ciała.

Emocjonalny obszar rozwoju. Dziecko:

- wyraża ekspresję podczas zabaw o charakterze tanecznym i muzycznym,

- okazuje troskę wobec samego siebie i innych podczas zabaw,

- wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych w duecie, grupie i zespole,

- okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,

- wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwiczeń,

- uspokaja się i relaksuje po wysiłku.

Społeczny obszar rozwoju. Dziecko:

- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,

- współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,

- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych,

- uczy się przyjmowania roli w grupie,

- rozwiązuje problemy w zespole,

- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,

- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w duecie, grupie i zespole,

- ćwiczy i bawi się dbając o przestrzeganie zasad fair-play.

 

Metody i techniki:

- zabawa taneczna,

- zabawa ruchowa,

- ćwiczenia oddechowe,

- ćwiczenia pamięci,

- pogadanka, dyskusja, prezentacja,

- burza mózgów,

- samodzielna interpretacja dzieła,

- tor przeszkód,

- ćwiczenia integracji sensorycznej,

- zgadywanka,

- zabawy ruchowe w parach,

- gimnastyka z elementami jogi,

- relaksacja.

 

Narzędzia, materiały:

– ilustracje, filmy, zdjęcia, makiety lub inne formy przedstawienia Układu Słonecznego z wyszczególnieniem każdej z planet oraz Słońcem, ewentualnie Księżycem,

– duże wydrukowane słowa planet Układu Słonecznego,

– 8 krzeseł,

– głośnik,

– nagranie piosenki „W Układzie Słonecznym” NutkoSfery CeZika,

– skakanki lub gumy gimnastyczne,

– film prezentujący stan nieważkości, astronautów w rakiecie kosmicznej, kiedy nie działa grawitacja,

– balony, po jednym na każdego uczestnika,

– ilustracje lub zdjęcia wspomnianych elementów przygotowania kosmicznego, tj.: dziecko rozmawiające z kimś w innym kraju, dziecko, które się bawi, pływa, biega, nurkuje, dziecko, które chętnie coś opowiada w przedszkolu, małego naukowca, pilota samolotu, dziecko, które leży na hamaku, spaceruje z psem lub relaksuje się w inny sposób, a także logo NASA i kilka zdjęć prezentujących ten instytut naukowo-szkoleniowy oraz jedzenie i picie niezdrowych produktów, zmęczenie podczas długiego oglądania telewizora lub grania na komputerze/konsoli, człowiek palący papierosy, itp.,

– gumy do skakania, gumy gimnastyczne, krzesła, ławki, pachołki, skakanki, koce, materace, maty do ćwiczeń,

– pomponik, piłeczkę ping-pongową, jabłko lub piłkę do tenisa, piłkę do piłki ręcznej, piłkę do piłki nożnej,

– 10 obręczy hula-hup, pięć w jednym i pięć w drugim kolorze,

– utwór muzyczny „Marsz Imperialny” z filmu „Gwiezdne Wojny”,

– kosmiczna muzyka relaksacyjna,

– apaszka.

 

PIGUŁKA WIEDZY DLA NAUCZYCIELA:

– 3 maja obchodzimy Dzień Słońca oraz Dzień Kosmosu,

– Słońce jest największym ciałem niebieskim w naszym układzie słonecznym i jest aż 109 razy większe od Ziemi,

– Słońce tak naprawdę nie jest żółte, a bardzo jasno białe – za zmianę koloru odpowiada nasza ziemska atmosfera,

– w Kosmosie jest więcej gwiazd (nie planet!) niż wszystkich ziaren piasku na ziemi (więcej niż miliard bilionów!),

– gwiazdy, które widzimy na niebie to obraz sprzed wielu lat, gdyż oddalone są od nas w tzw. latach świetlnych, więc jeżeli jakaś gwiazda leży od Ziemi 100 lat świetnych to, co widzimy na niebie jest obrazem sprzed 100 lat, ale działa to w obie strony, jeżeli obserwuje się ziemię 7 lat świetnych od punktu obserwacji można oglądać na żywo rok, w którym dzieci przychodziły na świat!,

– Kosmos ma swój zapach – przypomina rozgrzany...

ZYSKAJ PEŁNY DOSTĘP

Od momentu zakupienia abonamentu masz dostęp do 100% treści zamieszczonych w Kopalni! Każdy artykuł wyświetli się dla Ciebie od początku do końca, jak również odkryjesz wiele nowych, do tej pory niewidocznych materiałów!

Nie mam jeszcze konta

Nic prostrzego! Zyskaj pełen dostęp i ciesz się:
Pełnymi scenariuszami, prgramami, narzędziami, zabawami, metodykami 24 godziny na dobę!
Odkrywaniem cotygodniowych nowości!

Masz już konto?

Koniecznie się zaloguj i sprawdź, o ile więcej materiałów dla Ciebie przygotowaliśmy!

Nowości na blogu

Bajarnia
Centrum Terapii i Edukacji Bajarnia powstało w 2011 roku z inicjatywy doktor pedagogiki, Moniki Litwinow. Przez 12 lat 7 kynoterapeutek i 3 bajkoterapeutów prowadziło zajęcia edukacyjne i terapeutyczne w ponad 150 placówkach. Od 2017 roku firma dystrybuowała czasopismo metodyczne "Zajęcia z Psem" wydając 35 numerów. Od samego początku Bajarnia szkoli kynoterapeutów w całej Polsce i w formule online. Zebrane doświadczenie zaowocowało powstaniem nowej odsłony – Kopalni Bajarni.
Menu
Informacje
Nasze social media
Copyright © 2022 Bajarnia. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Bajarnia
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer adipiscing erat eget risus sollicitudin pellentesque et non erat. Maecenas nibh dolor, malesuada et bibendum a, sagittis accumsan ipsum. Pellentesque ultrices ultrices sapien, nec tincidunt nunc posuere ut.
Menu
Informacje
Nasze social media
Copyright © 2022 Bajarnia. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Publish modules to the "off-canvas" position.

© Copyright 2025 Kancelaria by Codeideas. Wszelkie prawa zastrzeżone.