
Schematy Pracy

Propozycja zamieszczonej bajki włącza do zajęć dowolną lalkę lub...
Cel ogólny zajęcia: Wsparcie całościowego rozwoju podczas wspólnego tworzenia opowieści w temacie związanym z bajkami i baśniami Hansa Christiana Andersena
Cele operacyjne: Doświadczenia w obszarach rozwojowych:
Poznawczy obszar rozwoju. Dziecko:
- przypomina sobie różne postacie z bajek, poprawnie je nazywa, szereguje i dopasowuje do tytułów,
- prawidłowo identyfikuje polecenie z ruchem,
- kreatywnie i samodzielnie wymyśla i prezentuje ruchy taneczne,
- rozwija twórcze myślenie,
- ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
- uważnie słucha,
- odpowiada na pytania na temat wysłuchanego wiersza,
- poprawnie wskazuje i rozróżnia elementy wiersza,
- uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- trenuje skupienie i koncentrację, rozwiązuje problemy,
- zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń,
- rozwija inteligencję ruchową,
- rozwija inteligencję przestrzenną,
- rozwija kreatywne i odkrywcze myślenie,
- utrwala umiejętności szeregowania, układania w odpowiedniej kolejności,
- uspokaja oddechy podczas ćwiczenia wymagającego dodatkowej koncentracji.
Społeczny obszar rozwoju. Dziecko:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
- uczy się przyjmowania roli w grupie,
- rozwiązuje problemy w zespole,
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w duecie, grupie i zespole,
- ćwiczy i bawi się dbając o przestrzeganie zasad fair-play,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych.
Fizyczny obszar rozwoju. Dziecko:
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
- wykonuje ćwiczenia z zakresu rozwijania integracji sensorycznej,
- rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,
- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne z elementami jogi dla dzieci,
- ćwiczy mięśnie posturalne i motorykę kończyn górnych podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe,
- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
- wykonuje ćwiczenia ruchowe wymagające współpracy w duecie, grupie i zespole,
- wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne,
- obserwuje i samodzielnie analizuje zmiany możliwości swojego ciała.
Emocjonalny obszar rozwoju. Dziecko:
- wyraża ekspresję podczas zabaw o charakterze tanecznym i muzycznym,
- okazuje troskę wobec samego siebie i innych podczas zabaw,
- wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych w duecie, grupie i zespole,
- okazuje cierpliwość przed wykonaniem zadania w odpowiedniej kolejności,
- wspiera inne dzieci w wykonywaniu ćwiczeń,
- uspokaja się i relaksuje po wysiłku.
Metody i techniki:
- zabawa taneczna,
- zabawa ruchowa,
- ćwiczenia oddechowe,
- ćwiczenia pamięci,
- pogadanka, dyskusja, prezentacja,
- burza mózgów,
- samodzielna interpretacja dzieła,
- ćwiczenia integracji sensorycznej,
- zgadywanka,
- kalambury,
- zabawy ruchowe w parach i zespołach,
- relaksacja.
Narzędzia, materiały:
ZYSKAJ PEŁNY DOSTĘP
Nie mam jeszcze konta
Masz już konto?
Propozycja zamieszczonej bajki włącza do zajęć dowolną lalkę lub...